Saturday, October 8, 2011

jatuh cinta...

JATUH CINTA???
hahaha... x klaka pown... ala xpe la.... sume org akn jatuh cinta...
cinta tue ade byk...
1. cinta kan allah serta rasulnya
2. cintakan agama negara dan bangsa
3. cintakan ibu bapa
4. last skali cintakan manusia...

x dinafikan manusia mudah jatuh cinta. tapi ada juga yang susah jatuh cinta. erm... entah la... tapi aku rse aku bukan lah seorang yg mudah jtuh cinta.. cuma kadang2 kite minat dgn seseorg tue... mungkin dari segi pemikiran die yang matang ataupon dari perilakunya yang menyenangkan...

aku penah terbaca artikel dlm surat khabar yang tajuk nye MENYESAL KAHWIN. ISTERI PANAS BARAN.
Agak terkejut jugak la lelaki tue kte kahwin atas dasar cinta. perilaku isteri sbelom kawin ok. cme ble da kawin die jadi cepat panas... fuh... so.... dalam bab2 becinta nie... x semua yg tjadi waktu becinta tue akan kekal dlm rumah tangga.. kne tgk jgk cmne die didik isteri die.. nie time becinta pown nk dok turutkan sgt kate awek die... cmne la x manje... then nk salahkan kawin ngan pompuan muda nafsu buas... adoyai.... spe soh kawin pompuan muda... hehehe... tapi nk wat cmne.... umo x menjadi penghalang untuk cinta tue disemai... entah la... dalam hal cinta2 nie x lei nk salahkan pompuan or laki... sebab ade bab2 yang lelaki salah n ade yg pompuan salah...
so.... its up to u, untuk mengubah.... perubahan mula dari diri sendiri... sebelom nak salahkan org lain kite kne cermin dulu diri kite...

kan best klu dua2 bertolak ansur.... kite senag org lain pown senag.... nie aku tgk ade ke suami or isteri marah pasangn diorg depan org.... ish3.... klu aku yg kne marah depan org pown aku marah... so klu nk org hormat kite, kite kne belajar hormat org lain dlu....

aku snanye x ske tgk org gadoh2 nie.... kelakar rse nye.... kesian pown ade gak... org sekarang nie.... x reti la nk cakap....

No comments:

Post a Comment